پژو 207 دنده ای سقف فلزی

هرچند از اواخر سال 94، ایران خودرو ثبت‌نام پژو 207 دنده ای سقف فلزی را آغاز کرد اما اولین سری آن در مدل 95 بدست مشتریانش رسید. 207 نیوفیس به لحاظ ظاهری تنها در فرم چراغ‌ها (اضافه‌شدن دی‌لایت) و طراحی مجدد آینه‌های جانبی‌اش (اضافه‌شدن راهنمای LED) با سری اول 207 متفاوت است. درون کابین نیز یک مانیتور لمسی (با دوربین و نویگیشن) به بالای کنسول اضافه شده، سیستم صوتی تغییر کرده و به هندزفری مجهز شده، فرمان دارای دکمه‌های کنترلی است و اهرم تنظیم سیستم صوتی نیز در زیرفرمان دیده می‌شود. اما ایران خودرو از پاییز 97، «رینگ آلومینیومی» و «کروز کنترل» را از تجهیزات استاندارد 207 دنده‌ای و همچنین «رینگ آلومینیومی» را از تجهیزات استاندارد 207 اتومات حذف کرد. همچنین از ابتدای سال 99 نیز آپشن جدید «فرمان برقی» نیز برای خریداران پژو 207 هاچبک، قابل سفارش شد. ایران خودرو همچنین از نیمه دوم سال 99، پژو 207 هاچبک پانوراما را به بازار فرستاد؛ خودرویی که هم در نسخه دنده‌ای و هم در نسخه اتومات عرضه شده است. نکته جالب اینجاست که ایران خودرو در 207 هاچبک سقف پانوراما، «ترمز عقب دیسکی» را هم سفارشی کرده درحالیکه در 207 هاچبک سقف فلزی، ترمزهای جفت دیسکی بصورت استاندارد هستند. بنابراین برای خریداری 207 هاچبک پانوراما دنده‌ای، باید چک کنید و ببینید آیا چهار آپشن «فرمان برقی»، «رینگ آلومینیومی»، «کروزکنترل» و «ترمز عقب دیسکی» روی خودروی موردنظرتان نصب شده یا خیر. از اواخر بهار 1400 نیز ایران خودرو، سیستم مالتی‌مدیای 207 را به‌روزسانی کرد و قابلیت جدید MirroLink را برای اولین‌بار به آن افزود؛ قابلیتی که به شما این امکان را می‌دهد تا از اپلیکیشن‌های اندروید و iOS موبایل‌تان، در مالتی‌مدیا 207 نیز استفاده کنید. به دلیل اضافه‌شدن «میرور لینک»، دو ویژگی قدیمی یعنی دی‌وی‌دی پلیر و نویگیشن آفلاین نیز از مالتی‌مدیای جدید 207 حذف شده است. ایران خودرو در بهار 1401 عرضه پژو 207 ام سی را شروع کرد که بدلیل داشتن سقف قرمز، به 207 دو رنگ نیز معروف شد. با اینکه 207MC به رینگ مشکی و تریم قرمز (هم در نمای بیرونی و هم در نمای داخلی خودرو) مزین شده اما مهم‌ترین تفاوتش با سایر اعضای خانواده 207 در داشتن موتور TU5P به همراه گیربگس جدید 6AT است. بنابراین نسبت به مابقی 207ها، هم خروجی بهتری در قدرت و گشتاور داشته و هم مصرف سوخت پایین‌تری را به ارمغان آورده است. پژو 207MC آپشن‌هایی مانند ترمز دیسکی عقب، فرمان برقی، کروز کنترل و رینگ آلومینیومی را بصورت استاندارد دارد. ایران خودرو از نیمه دوم سال 1401، تولید پژو 207 اتوماتیک (هم با سقف فلزی و هم با سقف شیشه‌ای) را نیز آغاز نمود که موتور TU5P و گیربکس جدید AT6 دارد. شرکت ایران خودرو در نیمه اول 1402 تلاش کرد تا جای خالی پژو 206 را در خانواده 207 پر کند. به همین دلیل نیز دو تیپ جدید برای پژو 207 را به بازار فرستاد. تیپ اول، اصطلاحا TU3 نام دارد چراکه موتور 1360 سی‌سی 8 سوپاپ تی.یو.سه روی آن گذاشته بودند. پژو 207 تیپ TU3 در واقع همان پژو 206 تیپ 3 بود ولی با بدنه 207 عرضه می‌شد! این یعنی فرمان هیدرولیک، ترمز عقب کاسه‌ای، رینگ 14 اینچ فولادی و شیشه بالابر برقی جلو و عقب دارد. البته برخلاف 206 تیپ 3، ایران خودرو روی 207 تیپ TU3، کروز کنترل را بصورت استاندارد نصب کرده است. دومین تیپی که در سال 1402 براساس 206 اما برای خانواده 207 عرضه گردید، اصطلاحا با نام تیپ 5 معرفی شد. این محصول نیز در واقع همان 207 بود که داشبورد 206 را روی آن گذاشته بودند. البته ایران خودرو، اکثر آپشن‌های خوب پژو 207 را از روی 207 تیپ 5 حذف کرده است: فرمان برقی، رینگ آلومینیومی، ترمز دیسکی عقب، سنسور عقب، مالتی مدیا و کروزکنترل از جمله آپشن‌هایی هستند که روی 207 تیپ 5 وجود ندارد.

نقاط قوت

نقاط ضعف

وضعیت در بازار ایران
سال های موجود 1399 تا 1402
مشخصات فنی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس 5 دنده دستی
پیشرانه 4 سیلندر TU5
حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
قدرت 105 اسب‌بخار‌
گشتاور 142 نیوتن‌متر‌
شتاب 11.6 ثانیه
سرعت 190 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی 6.6 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور
نوع شاسی یکپارچه‌
نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت دوم 206
طول 3900 میلی‌متر‌
عرض ‌1680 میلی‌متر
ارتفاع ‌1468 میلی‌متر‌
فاصله محوری ‌2443 میلی‌متر‌
وزن 1054 کیلوگرم ‌
حجم باک 50 لیتر ‌
چرخ جلو 185/65R14‌
چرخ عقب 185/65R14‌
سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی: سفارشی) ‌
سیستم‌‌ کمکی راننده
کروز کنترل سفارشی
کروز کنترل هوشمند خیر
کنترل ایستایی در سربالایی خیر
کنترل سرعت در سرازیری خیر
کنترل کشش خیر
کنترل پایداری خیر
ضد واژگونی خیر
اتو پارک خیر
حالت رانندگی خیر
سایر ویژگی‌ها خیر
‌‌ سیستم هشدار دهنده‌
سنسور جلو خیر
سنسور عقب بله
سنسور باران خیر
سنسور فشار باد تایر خیر
سنسور خواب‌آلودگی را ننده خیر
رادار نقطه کور خیر
رادار تغییرلاین خیر
رادار تصادف جلو خیر
رادار تصادف عقب خیر
‌رادار تابلوخوان خیر
‌ سایر ویژگی‌ها خیر
سیستم‌های ترمز
توزیع نیرو ترمز ‌بله
ترمز ضدقفل ‌بله
ترمز کمکی بله
ترمز پارک برقی خیر
ترمز اضطراری خیر
سایر ویژگی‌ ترمز (ترمز عقب دیسکی: سفارشی)
‌ سیستم‌ روشنایی
دی‌لایت ‌بله
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مه‌شکن جلو بله
‌ چراغ مه‌شکن عقب بله
‌ چراغ چرخشی
‌ ‌ چراغ شور
‌ ‌ چراغ جلو هالوژن
‌ ‌ سایر ویژگی‌ روشنایی
‌ ‌ فرمان
نیروی کمکی‌ (هیدرولیکی: استاندارد) - (برقی: سفارشی)
دکمه‌های کنترلی ‌بله
حساس به سرعت خیر
پدال شیفتر خیر
‌ گرمکن فرمان خیر
‌ ‌ سایر ویژگی‌ فرمان خیر
‌ ‌ مالتی مدیا
سیستم صوتی‌ ‌6 اسپیکر - سیستم پخش جدید - هندزفری
‌مانیتور ‌ 7 اینچی لمسی
نویگیشن بله
هدآپ خیر
‌ دوربین عقب بله
‌ دوربین جانبی خیر
‌ ‌ ‌ دوربین 360 خیر
‌ ‌ ‌ دوربین شب خیر
‌ ‌ قابلیت پشتیبانی ‌ Bluetooth - USB
‌ ‌ ‌ سایر ویژگی‌ مالتی مدیا حذف دی‌وی‌دی پلیر (از بهار 400) - میرور لینک (از بهار 400)
‌ ‌ ایمنی کابین
مجموع ایربگ‌ها ‌ ‌ 2
‌ایربگ راننده ‌ بله
ایربگ زانویی راننده خیر
ایربگ سرنشین جلو بله
‌ ایربگ زانویی سرنشین جلو خیر
‌ ایربگ پرده‌ای خیر
‌ ایربگ جانبی جلو خیر
‌ ایربگ جانبی عقب خیر
‌ ‌ ‌ دوربین 360 خیر
‌ ‌ ‌ پشت‌سری فعال خیر
‌ ‌ سایر ویژگی‌ ایمنی ‌ خیر
‌ ‌ رفاهی کابین
‌ورود بدون کلید ‌ ‌ خیر
‌استارت دکمه‌ای ‌ خیر
‌ سیستم تهویه ‌ ‌ اتومات
‌ ‌کول باکس ‌ خیر
صندلی‌ راننده 4 حالته دستی
صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
‌ ویژگی صندلی عقب خیر
‌ گرمکن صندلی ‌ خیر
‌ سردکن صندلی خیر
‌ ماساژور صندلی خیر
‌ ‌ ‌ روکش صندلی پارچه
‌ ‌ ‌ ‌ایزوفیکس صندلی بله
‌ خروجی 12 ولت خیر
‌ صندوق برقی با جک خیر
‌ ‌ ‌ صندوق پران هوشمند خیر
‌ ‌ ‌ سایر ویژگی‌ کابین ‌ تریم خاکستری
‌ ‌ آینه، شیشه‌ و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک ‌ ‌خیر
‌آینه جانبی تاشو برقی ‌ خیر
آینه جانبی با تنظیم برقی بله
آینه جانبی با گرمکن خیر
‌ سقف پانوراما بله
‌ سانروف خیر
‌ سایر ویژگی‌ ظاهری آینه راهنمادار